T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Faruk Tuğayoğlu İlkokulu

ENERJİ DOSTU MAVİ YEŞİL OKUL PROJESİ

 

Okulumuzda ENERJİ DOSTU MAVİ YEŞİL OKUL PROJESİ uygulanmaya başlamıştır.

 

PROJENİN AMACI:

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bilgi ve beceriye sahip, ruhsal olgunluğa erişmiş, yetkin ve

erdemli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Enerji Dostu Mavi Yeşil Okul Etiketi Projesi,

Erdem-Değer-Eylem çerçevesinde bireyin kendine, topluma, kültürel zenginliklere ve tüm

canlılara değer vermesini, sürdürülebilirliği önemsemesini hedefler. Temel Eğitim Genel

Müdürlüğüne bağlı resmî okullarda uygulanacak Enerji Dostu Mavi Yeşil Okul Etiketi Projesi

ile kaynakların verimli kullanılması, enerji tasarrufu ve sürdürülebilir yaşam bilincinin

geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

 

Daha geniş bilgi için: 

https://maviyesilokul.meb.gov.tr/

 

FARUK TUGAYOĞLU İLKOKULU

ENERJİ DOSTU MAVİ YEŞİL OKUL PROJESİ

EYLEM PLANI

 

FAALİYET

NO

FAALİYET ALANI

KOORDİNASYON

VE UYGULAMA

TARİH

İÇERİK AÇIKLAMA

 

 

1

Okul bünyesinde okul müdürü, bir müdür yardımcısı ve iki öğretmenden oluşan“Enerji Dostu Mavi Yeşil Okul Projesi Uygulama Komisyonu” kurulur.

 

 

VELİ AKDEMİR

 

 

03.03.2025

1.  VELİ AKDEMİR  (Müdür)

2.  MANOLYA GÖKÇE ALP  (Müd.Yrd.)

3.  TAYLAN ERTUNÇ (Sınıf Öğretmeni)

4.  DİLEK DONAT  (Sınıf Öğretmeni)    olmak üzere komisyonumuz kurulmuştur.

2

Okul Eylem Planı Hazırlama

OKUL KOMİSYONU

10.03.2025

Eylem Planı; okulumuzda yürütülen çevre dostu bir çok Program ve proje ile ilişkili ve entegredir.

 

 

 

 

3

 

Proje Tanıtımı ve Bilgilendirici yayın çalışmaları

 (Dergi,poster yada broşür çalışmaları )

 

 

 

OKUL KOMİSYONU

 

 

14.03.2025

20.06.2025

* Enerji verimliliği, çevre, yeşil dönüşüm, dijital dönüşüm konularında dergi, poster ve broşür hazırlanması

* Enerji verimliliği konusunda enerji tasarrufu ve yenilenebilir kaynakları tanıtıcı içerikler hazırlanacak. Çevre bilincini artırmak için geri dönüşüm ve doğal kaynakların korunması temalı çalışmalar yapılacak. Yeşil dönüşüm kapsamında sürdürülebilir yaşam ve karbon ayak izini azaltma konuları işlenecek. Dijital dönüşüm alanında çevre dostu dijital araçlar ve enerji tasarruflu teknolojilere dair bilgilendirici materyaller oluşturulacak.

 

 

 

4

 

Doğa Etkinlikleri

(Doğa gezisi, doğa yürüyüşü, harita ve pusula ile yön bulma ve benzeri çalışmalar)

 

DİLEK DONAT 

TAYLAN ETRUNÇ

 

Mart-2025

Mayıs 2025

Doğal kaynakların ve çevredeki biyoçeşitliliğin tanınması amacıyla öğrencilere yönelik doğa gezileri ve doğa yürüyüşleri düzenlenecektir. Bu etkinliklerde, harita ve pusula kullanarak yön bulma gibi beceriler kazandırılacak, çevre bilincini artırmaya yönelik gözlem ve inceleme çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca, biyoçeşitliliğin korunması için farkındalık oluşturacak Uygulamalı etkinlikler gerçekleştirilecektir.

 

 

 

5

 

 

Atık azaltma, geri ve ileri dönüşüm uygulama  ve farkındalık  çalışmaları

 

 

OKUL KOMİSYONU

 

 

Mart-2025  Haziran-2025

Doğal kaynakların kullanımı kapsamında, öğrencilerde sorumlu tüketim bilincini geliştirmek için atık azaltma, geri dönüşüm ve ileri dönüşüm çalışmaları yapılacaktır. Bu etkinlikler, öğrencilerin bireysel tüketim alışkanlıklarını gözden geçirmelerine ve çevreye duyarlı çözümler üretmelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca farkındalık oluşturmak için bilgilendirici uygulamalar ve Projeler gerçekleştirilecektir.

 

6

Hatıra Ormanı yada Okul Dışı Ağaçlandırma Çalışmaları

MANOLYA GÖKÇE ALP TAYLAN ERTUNÇ

Mart -2025

Nisan -2025

Öğrencilerde çevre bilincini artırmak ve doğaya katkı sağlamak amacıyla Hatıra Ormanı oluşturma veya okul dışında ağaçlandırma çalışmaları yapılacaktır. Bu etkinliklerde öğrenciler, ağaç dikim süreçlerine aktif olarak katılarak doğaya karşı sorumluluk bilinci geliştirecek ve yeşil alanların önemini kavrayacaktır.

 

 

        7

Çevre Dostu Uygulamalar

(Güneş paneli bulundurma, yağmur hasadı sistemi kurma, kompost, malçlama uygulama çalışmaları)

 

DİLEK DONAT

TAYLAN ERTUNÇ

Nisan -2025

Mayıs -2025

Çevre dostu uygulamalar kapsamında, okulda yağmur hasadı sistemi kurularak su tasarrufu sağlanacak ve kompost uygulamalarıyla organik atıkların geri dönüşümü teşvik edilecektir. Bu çalışmalarla öğrenciler, çevreye duyarlı uygulamaları öğrenerek sürdürülebilir Bir yaşam anlayışı geliştirecektir.

 

  

 

8

 

 

 

Ulusal ve uluslar arası proje çalışmaları

 

 

  MANOLYA GÖKÇE ALP

 

TAYLAN ERTUNÇ

 

 

 

Mayıs-2025 Haziran-2025

Okulumuzda yürütülen bu programlar, çevre bilincini artırmayı ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmayı amaçlayan önemli adımlardır:

·         Uluslararası Okullarda Orman Programı: Öğrenciler, doğayı koruma ve ormanların önemini kavrayarak ekolojik farkındalık geliştirirler. Program kapsamında ağaç dikim etkinlikleri ve doğa gözlemleri yapılır.

·         Uluslararası Eko-Okullar Programı: Okulumuzun çevre dostu uygulamaları destekleyerek, öğrencilere geri dönüşüm,enerji verimliliği ve doğa koruma konularında bilgi ve beceriler kazandırılır.

·         Yavru Tema Programı: Bu program, küçük yaşlardaki öğrencileri çevre bilincine sahip bireyler olarak yetiştirmek amacıyla doğa temalı etkinlikler ve oyunlarla ekolojik okuryazarlık kazandırmaya yönelik çalışmalardır.

Bu programlar ,okulumuzda sürdürülebilirlik kültürünü yaymak ve öğrencilerimizin doğa ile uyumlu bir yaşam sürmesini sağlamak için önemli fırsatlar sunmaktadır.

 

 

 

9


 

  

Toplum hizmetlerine katılım


 

 

TAYLAN ERTUNÇ

DİLEK DONAT 

 

 

 

Nisan-2025

Haziran 2025

 

Okulumuzun bulunduğu bölgedeki çevresel koşullar dikkate alınarak, çevre, doğa, sürdürülebilirlik ve ekolojik okur yazarlık konularında toplum hizmetlerine katılım sağlanacaktır. Bu çerçevede, öğrenciler çevresel sorunlara duyarlılıklarını artırmak amacıyla yerel çevre temizliği, ağaçlandırma çalışmaları, geri dönüşüm projeleri ve doğal yaşamı koruma faaliyetlerine katılacaklardır. Ayrıca, toplumda çevre bilincini geliştirecek seminerler ve atölye çalışmaları düzenlenerek, okulumuzun çevreye duyarlı bir lider olmasına katkı sağlanacaktır. Bu tür çalışmalar, öğrencilerimizin ekolojik okuryazarlıklarını geliştirmelerine ve çevreye yönelik sorumluluk bilinci kazanmalarına yardımcı olacaktır.

 

 

 

 

10

 

 

Veli bilgilendirme çalışmaları, toplantı, seminer, uygulama çalışmalarına aktif katılım vb.

 

MANOLYA GÖKÇE ALP

TAYLAN ERTUNÇ

 

 

Mart-2025

Haziran 2025

Çevre,doğa, sürdürülebilirlik ve ekolojik okuryazarlık konularında veli bilgilendirme çalışmaları yapılacaktır. Bu çalışmalar kapsamında, velilere yönelik toplantılar, seminerler ve uygulama çalışmalarına aktif katılım teşvik edilecektir. Velilere, çocuklarının çevre dostu alışkanlıklar edinmesi için evde yapılabilecek etkinlikler ve çevreye duyarlı yaşam tarzları hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca, okulumuzun çevresel projelerine velilerin katılımı sağlanarak, okul ve aile iş birliğiyle sürdürülebilirlik bilinci güçlendirilecektir. Bu etkinlikler, okulda ve evde çevre bilincinin bütüncül bir şekilde Gelişmesini amaçlamaktadır.

 

 

11

 

 

Atık kutuları bulundurma ve sıfır atık belgesini almış olmak

 

 

VELİ AKDEMİR

 

 

Mart-2025 Nisan-2025

Sıfır atık kapsamında, okulumuzda atık yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirmek amacıyla çeşitli atık kutuları yerleştirilecektir. Bu kutular, geri dönüşüm, organik atık ve diğer atık türlerine göre ayrılacak şekilde düzenlenecektir. Ayrıca, sıfır atık belgesini alarak, atıkların azaltılması ve geri dönüşüm süreçlerinin sistemli bir şekilde uygulanması sağlanacaktır. Bu çalışmalar, öğrencilerin ve okul toplumunun çevreye Duyarlı alışkanlıklar kazanmasına ve atıkların doğru bir Şekilde yönetilmesine katkı sağlayacaktır.

 

 

 

 

 

 

12

 

Okul Bahçesi Yeşillendirme kapsamında yağmur suyu bahçesi, dış mekân sınıfı oluşturma, topraksız tarım uygulamaları ve benzeri çalışmalar

 

 

DİLEK DONAT 

TAYLAN ERTUNÇ

 

Mart-2025 Mayıs-2025

Okul bahçesinin yeşillendirilmesi kapsamında çeşitli çevre dostu projeler hayata geçirilecektir. Yağmur suyu bahçesi oluşturularak, yağmur suyunun toplanması ve bitkiler için kullanılabilir hale getirilmesi sağlanacaktır. Dış mekân sınıfı oluşturulacak, öğrenciler doğa ile iç içe eğitim alarak çevreye duyarlı bir şekilde derslerini işleme fırsatı bulacaktır. Ayrıca, topraksız tarım uygulamaları ile sürdürülebilir gıda üretimi öğretilerek, öğrencilerin çevre dostu tarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Bu çalışmalar, öğrencilerin doğa ile daha güçlü bir bağ kurmalarına ve çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı

olacaktır.

 

 

 

 

 

 

13

 

 

Doğa Dostu ya da AGRO Okul Kütüphanesi Oluşturma

 

DİLEK DONAT

 TAYLAN ERTUNÇ

 

Nisan-2025 Haziran-2025

Doğa Dostu veya AGRO Okul Kütüphanesi oluşturulacak, burada öğrencilere çevre, doğa ve sürdürülebilirlik konularında kaynaklar sunulacaktır. Kütüphane,doğal malzemelerle dekore edilerek doğaya duyarlı bir ortam yaratılacak ve ekolojik okuryazarlık kitapları, doğa bilimleri ve çevreyle ilgili araştırmalar için kaynaklar sunulacaktır.Ayrıca,öğrencilere çevre dostu okuma alışkanlıkları kazandırmak amacıyla, dijital kaynaklar ve sürdürülebilir tarım yöntemlerine dair kitaplarda kütüphanede yer alacaktır.Bu kütüphane hem öğrencilere hem de okul topluluğuna çevre bilincini artırıcı bilgi ve materyaller sağlayarak, doğa ile uyumlu Bir yaşam tarzını teşvik edecektir.

 

 

 

14

 

Enerji Kaynakları Tüketimi Veri Girişi

 

 

MANOLYA GÖKÇE ALP

 

 

Nisan-2025

Okullar, 2023 yılı Eylül, Ekim, Kasım, Aralık ve 2024 yılı Eylül,Ekim, Kasım,Aralık aylarına ait faturalardaki tüketim miktarlarını belirlenen sisteme işler. Bu işlem, enerji tüketiminin izlenmesi, verimliliğin artırılması ve çevre dostu enerji kullanımı sağlanması amacıyla yapılmaktadır. Sistemde toplanan veriler, Okulların enerji tüketimi konusunda daha bilinçli Kararlar almasına yardımcı olur ve sürdürülebilirlik Hedeflerine ulaşılmasını destekler.

 

 

 

15

 

 Okullar, puanlamanın yapılabilmesi için https://anket.meb.gov.tr/ sitesi üzerinden veri girişini yapar.

  

MANOLYA GÖKÇE ALP

 

 Nisan-2025

Okul Müdürlüğü, tüketim verilerini sisteme işlemek için https://anket.meb.gov.tr/ sitesine giriş yaparak belirlenen aylara ait tüketim miktarlarını girer. Bu veri girişi,enerji tüketiminin izlenebilmesi ve puanlamanın yapılabilmesi amacıyla önemlidir. Sisteme doğru ve zamanında veri girişi yaparak, okullar çevre dostu enerji Kullanımı ve sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlarlar.

                     OKUL KOMİSYON ÜYELERİ   :

  

MANOLYA GÖKÇE ALP                                             TAYLAN ERTUNÇ                                         DİLEK DONAT                                                                                                             Müdür Yardımcısı                                                  Sınıf Öğretmeni                                        Sınıf Öğretmeni

                                                                                                                     

                                                                                                                            UYGUNDUR

                                                                                                                               10/03/2025

                                                                                                                           VELİ AKDEMİR

                                                                                                                          Okul Müdürü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.03.2025 - Güncelleme: 14.03.2025 16:10 - Görüntülenme: 196
  Beğen | 17  kişi beğendi